Avory is een tijdschrift met een andere focus. Het is een plek waar jonge kunstenaars zich kunnen ontwikkelen terwijl ze anderen inspireren. Een plek voor iedereen die het verdient om gezien te worden, maar vooral voor hen die verder willen kijken dan ze gewend zijn. Het doel is om jonge mensen weer na laten te denken over kunst. Deze doelgroep wordt nu vaak vergeten, overgeslagen, omdat kunst duur is en haast onbereikbaar wordt gemaakt. Daarom is Avory gratis, en makkelijk mee te nemen uit winkels en musea. Het zal drempels verlagen en kunst laten samenkomen, versmolten met nieuwe inzichten, dromen en talent.
In een tijd waar we alleen nog maar bezig zijn met versnellen, innoveren en vernieuwen doet Avory een stapje terug. Terug naar de print. Een stapje terug met de nieuwe generatie. Soms kunnen we het internet namelijk niet meer bijhouden, die eindeloze beeldenstroom, er is geen overzicht meer. De content van Avory is geselecteerd en vormgegeven door jongeren die het dichtst bij hun lezers staan, zodat Avory iets kan bieden dat in haar ogen het internet niet kan: een selectie, thema, concept. Geen massa, maar aandacht.
Avory is bedacht door Amber Bosse. Amber is een (net) 18 jarige Gymnasium student met, zoals ze zelf beschrijft, “té veel ambitie voor een meisje van haar leeftijd.” Met het verschijnen van Avory Magazine heeft ze haar droom weten te verwezenlijken, met behulp van crowd funding en veel mensen die haar een warm hart toe dragen. Doormiddel van dit project laat Amber zien welke krachten er vrij komen als mensen samenwerken, geholpen door social media. Zwaan Printmedia heeft hier met veel plezier aan mee gewerkt.
Oplage: 7.000 ex.
Formaat: 24 x 34 cm staand
Omvang: Selfcover 56 pagina’s
Druk: Offset hybride raster 80
Papier: 90 grams hv wit offset (Maxioffset)
Grafisch ontwerp: Bas Kinsbergen
Onder andere ondersteund door: Raaz
Voor meer informatie over Avory Magazine klik hier!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten